are cineva un "pipălmetru"?

ziua bună se cunoaşte după audienţă. totul se rezumă la rating – salariul, publicitatea, zâmbetul şefilor, concurenţa… asta pentru că, noi astia care semnam condica la televiziune, ne ghidam dupa audiente. dimineaţa, deschidem graficul ala nenorocit si citim. nu zicem niciodata că e mare sau mic ratingul nostru. analizam în comparatie cu ăialalţi. in cazul televiziunii la care eu dau cu ştirile, concurentul e realitatea. dau cu geana pe coloana antenei 3, dar cu ochii măriţi la ei, vecinii de la casa presei. dacă suntem peste concurentul direct, e bine!, ne declarăm mulţumiţi. altfel trece ziua cu ratinguri mari in fată. de multe ori nu ne interesează câţi oameni s-au uitat la noi (un punct de rating inseamna in jur de 110.000 de telespectatori), ci o cifra, fie ea 3,  4 ori 6 in zilele cu ploaie când lumea stă-n casă şi se uită la tv. câteva “punctuleţe” când vorbim de televiziuni de ştiri. la generalişti, ne minunăm doar când se fac audienţe record. de pildă, aseară, românii talentaţi nevoie mare (la pro tv) au ridicat ratingul la 21! 21 a fost media unui sfert de oră. deci, se prea poate să fi fost şi un vârf de 24, nu?! asta in conditiile in care stirile lor (alea cu esca la pupitru) fac in jur de 10 -13. sau un meci important de liga I face in jur de 15, poate 18. din dragoste mai făcea pe vremuri aşa audienţă. sau când românia juca în campionatul mondial de fotbal.

acum,  după cele 18 rânduri de vorbăraie goală, am şi eu o curiozitate. am primit deseori lecţii despre cum se măsoară audienţa. fie la locul de muncă, fie în particular de la oameni de televiziune vechi şi pricepuţi. pe scurt, peoplemeter-ul este aparatul care măsoară audienţa. nişte dispozitive montate în casele unor oameni. vreau să cunosc un astfel de om. aşadar, are cineva un “pipălmetru” acasă? omule cu peoplemeter vreau să-ţi văd faţa. te arăţi? te roooooooooooooog! 🙂

6 comentarii

  1. Să înțeleg că…doar unii au? E aceeași metodă folosită și în sondajele care au un eșantion de 1000 de persoane, cu titlul Românii cred că…
    Adică eșantionul ne reprezintă pe toți? Cred că încep să înțeleg.

  2. exista asa ceva… pipalmetru? eu nu am cunoscut pe niciunul si daca nici tu, care lucrezi cu audienta, nu ai auzit si nici nu stii exact cum se masoara audienta asta… noi ce sa mai zicem?

  3. Dar oare cei care au pipălmetru, ştiu acest lucru?! Asta e întrebarea!

  4. Numai PRO-ul le-a văzut fețișoara pipălmetrilor… 🙂

  5. bye bye A3, succes la B1 TV, pe cand plecarea ?

  6. Eu as avea o alta intrebare: cum sint selectati oamenii astia?

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.