“Cred ca muzica, de fapt, s-a născut în restaurante; oamenii când s-au simțit bine, au început să cânte” – spune, zâmbitor, omul de afaceri Daniel Mischie.
Nu e cârciumar din tată-n fiu, dar e “om de restaurante” , așa cum chiar el se descrie și a învățat să fie un manager bun în industria ospitalității în aproape 30 de ani de carieră. Și nu a ars etape, a făcut totul pas cu pas, iar astăzi ește șef peste zeci de restaurante, având în subordine peste 1.000 de angajați, printre ei și extracomunitari.
“În momentul în care mi-au spus că mă angajează am fost foarte fericit; am crezut că o să fiu piccolo și mi-au zis – pentru început, te ocupi de toaletele clienților și o să fii responsabil toalete clienți”
Daniel Mischie vorbește “La cină” despre parcursul profesional, despre un business profitabil, dacă tratezi totul cu seriozitate și cu multă muncă, despre relația cu angajații și despre ce-l face să ridice totul, dar despre mâncărurile preferate ale românilor și bacșișul lăsat la nota de plată.
“În România, 80 % se vinde bucătarie românească. (…) Sarmalele, micii și multe alte produse sunt pe gustul poporului român. (…) Noi am fost interziși la a crește dorința oamenilor de a veni în România până în ‘90.”
Pentru ce mâncăruri vin străinii la noi în țară, cum reușesc restaurantele să practice, pentru meniuri prestabilite, prețuri mai mici decât mâncarea de acasă, ce beneficii au studenții și seniorii și cât de mult ajutor există în această industrie din partea statului român, aflăm “La cină”.
“Statul putea să facă mult mai mult pentru antreprenorii din această industrie. (…) Legislatie avem tone, lipsește un singur lucru: respectul față de lege.”
Povestea de dragoste a unui afacerist român cunoscut este, de asemenea, descrisă pe larg “La cină”.
“Eu eram cavaler de onoare la o nuntă, ea era domnișoară de onoare…”