Ce nu știți despre unele bilete de avion cumpărate online

De câțiva ani încoace, iau bilete de avion online. Aleg destinatia, caut varianta cea mai bună oferta de zbor și cumpăr biletele pe internet. Fac câteva drumuri cu avionul într-un an, deci nu-s așa începătoare în domeniu. O situatie speciala mi-a atras atentia.

Am luat, săptămâna trecută, doua bilete de avion de la Lufthansa si am platit cu cardul (BCR). O singura tranzactie. Care a fost comisionata de doua ori. 15 X 2 = 30 de lei. Cate o data pentru fiecare bilet.
Am sunat la BCR si, prin amabilitatea unui angajat, am aflat ca figurez cu doua tranzactii pentru ziua cu pricina reprezentand cele doua bilete de avion: una la ora 21.00, alta la 00.00. Eu am folosit cardul o singura data! Pe la ora 21.00.
Am verificat si la ce ora am primit e-mailul de la compania aeriana pentru confirmarea tranzactiei. 21.11. Atunci am primit doua bilete, nu unul. Si am confirmarea platii pentru ambele bilete.

Interesant este ca Lufthansa a impartit cumva tranzactia in doua si a solicitat plata separat pentru cele doua bilete. Asa mi-a spus domnul de la BCR, dar asta se vede si in desfasuratorul meu.

Ramane intrebarea: daca luam 10 bilete de avion plateam comision de 10 ori?

PS: se prea poate sa fi fost o taxa pe undeva si sa nu o fi vazut. Sau…
Foto: pixabay

13 comentarii

  1. in ce moneda este cardul? adica ai platit suma in EUR cu un card in RON? atunci sunt comisioane de schimb valutar, percepute de banca; sau varianta 2: Lufthansa te trimite la sucursala locala sa platesti, care emite biletul in moneda locala: am cumparat eu bilete din Ucraina, am fost taxat in Hrivna si apoi comisionat de banca – tot BCR (de fapt de Lufthansa pentru ca m-a taxat in hrivna) pentru ca am platit cu un card in EUR…

    • Nu ma intriga neaparat comisionul de conversie, caci asta e, ci faptul ca sunt doua tranzactii. eu am facut doar una. Si… nu-nteleeeeeeeeg!

    • eu am cumparat 4 bilete pe aceeasi ruta din Kiev si am fost comisionat de 4x desi am facut o singura plata.

  2. Zbor anual cu Lufthansa, cumpăr biletele dus-intors direct de pe site-ul lor, cu un card de debit german si nu-mi aduc aminte sa fi platit vreodată comision in plus. În schimb la Tarom mi s-a arătat initial pe site un preț, iar apoi când am introdus datele de plată ale unui card de credit visa german am platit la final in plus față de prețul inițial. Deci cred ca se plătesc comisioane la plata cu cardurile de credit dar și atunci când cardul are alta “naționalitate” decât compania aeriană.

    Legat de problema dvs cred ca nu ar strica sa sunați si la Lufthansa si sa întrebați daca e adevărat ca au împărțit tranzacția in 2 si daca da, atunci de ce. Au un număr de telefon si pt București, este scris în emailul cu datele despre călătorie, sau îl puteți găsi probabil si pe internet. Succes!

    • Ca au impartit tranzactia in doua… mi-a confirmat angajatul BCR. In plus, am posibilitatea sa vad chiar eu asta in orice moment. Si… asa e! Sunt dpua tranzactii. Desi… eu am facut doar una. Cu martori! 🙂
      O sa sun si la ei. Ma roade curiozitatea.
      PS: cardul nu e de credit.

  3. Nu cumva e asigurarea pt bilete? Eu am patit asta cu niste bilete luate pt Maroc cu Alitalia. Fara sa fie vreo casuta ascunsa pe care sa fi trebuit sa o debifez. Pur si simplu bagata miseleste pe gat. Initial m-am speriat ca e vreo plata neautorizata, am mai patit sa mi se cloneze cardul si sa trebuiasca sa merg la banca sa mi-l blocheze. Dar nu.

    • Nu, nu! E un comision de conversie, scrie clar. Pe care il accept. ok. Dar il accept o singura data, ptr ca eu am facut o sg. plata!

  4. Salut, trebuie sa intrebi la Lufthansa, pentru ca e posibil ca ei sa fi trimis solicitarea pentru plata de 2 ori. BCR-ul doar aproba sau nu plata..

    • BCR fix asta mi-a spus – ca solicitarea a venit de la Lufthansa. As intreba, dar n-am voce! Momentan. 🙂

  5. Cumva off topic: la Wizzair platesti o suma si primesti factura pe o suma ceva mai mica. N-am reusit sa identific de unde vine diferenta (nu corespunde nici cu comisioanele afisate in pag de rezervare, nici cu una din componentele pretului) dar e acolo… S-a intamplat de 2 ori deci nu e chiar intamplare. Nu mi-as fi dat seama, daca n-as fi decontat biletul…

    • Interesant! Ia sa urmarim si asta! 🙂

    • Am verificat utimele 5 facturi Wizzair și pe toate apare „total de plată” corect. Sigur nu te-ai uitat la valoarea fără TVA?

  6. Nu are legatura cu TVA. scrie clar: comision de conversie. si e trecut in lista de doua ori. 🙁

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.